Facilitair Manager Facilitair Dienst Justitiële Inrichtingen 02-11-2023

  1. Vacatures Ter Apel
  2. Facilitair Manager Facilitair Dienst Justitiële Inrichtingen 02-11-2023

Werken in Ter Apel

 

Introductie vacature 

Facilitair manager facilitair

Van maaltijden voor gedetineerden tot een verbouwing van de locatie. En van de aanplant van nieuwe hagen tot de inrichting van een werkomgeving op een kantoor van Justitie. Gaat het om huisvestings- en facilitaire projecten bij Dienst Justitiële Inrichtingen en andere rijksdiensten, dan is het Facilitair Bedrijf de dienstverlener. Voor jou als facilitair manager is hier een sleutelrol weggelegd.

Standplaats: Ter Apel Aantal uur: 32 - 36 Maandsalaris: € 3.045 - € 4.848 Vakgebied: Bedrijfsvoering en Staf Opleiding: Bachelor - HBO Reageren voor: 27-11-2023 Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Van maaltijden voor gedetineerden tot een verbouwing van de locatie. En van de aanplant van nieuwe hagen tot de inrichting van een werkomgeving op een kantoor van Justitie. Gaat het om huisvestings- en facilitaire projecten bij Dienst Justitiële Inrichtingen en andere rijksdiensten, dan is het Facilitair Bedrijf de dienstverlener. Voor jou als facilitair manager is hier een sleutelrol weggelegd.

Standplaats: Ter Apel Aantal uur: 32 - 36 Maandsalaris: € 3.045 - € 4.848 Vakgebied: Bedrijfsvoering en Staf Opleiding: Bachelor - HBO Reageren voor: 27-11-2023 Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd


DJI biedt mooi en uitdagend werk in een niet-alledaagse omgeving. Achter de mensen die rechtstreeks contact hebben met de gedetineerden en de forensisch patiënten staan talloze collega's die elke dag een belangrijke operationele of strategische bijdrage leveren aan het goed functioneren en presteren. Zoals de collega's van Communicatie, Administratie, Onderwijs, ICT, HRM of Onderzoek. Als facilitair-, inkoop- en financeprofessional kun je bij ons ook alle kanten op. We richten ons namelijk op het volledige spectrum van bedrijfsvoering waarin we ons werk steeds efficiënter en innovatiever willen doen. Als professional bij DJI draag je bij aan de veiligheid van de samenleving.


Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen (FB DJI), onderdeel van het SSC DJI, bestaat nu een aantal jaar en de organisatie staat. Tijd voor de volgende stap: die van krachtige doorontwikkeling. Grijp de kans om daar jouw stempel op te drukken! Jij bent namelijk eindverantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening in de penitentiaire inrichtingen en andere locaties binnen jouw cluster. Wat speelt er op de locatie, welk beleid is hierop van toepassing en hoe vertaal je dat naar de werkvloer?
PI Ter Apel bestaat uit één locatie, heeft een capaciteit voor 456 gedetineerden en is een VRIS-inrichting. VRIS staat voor Vreemdelingen in strafrecht. De personen die in Ter Apel in detentie zitten, hebben een strafbaar feit gepleegd. Zij zijn hiervoor door de rechter veroordeeld en verblijven illegaal in Nederland (of zijn na hun misdrijf ongewenst verklaard) In samenwerking met de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) worden de vreemdelingen tijdens de detentie voorbereid op een terugkeer naar het land van herkomst. Als facilitair manager werk je voor het Facilitair bedrijf van het SSC DJI maar op de locatie PI Ter Apel. Voor deze locaties draag je - mede vanuit het gezichtspunt van de klant - bij aan de totstandkoming van de (meerjaren)onderhouds- en vervangingsplannen en je maakt hierover afspraken met externe dienstverleners. Hierin werk je nauw samen met onder andere het Rijksvastgoedbedrijf. Jij houdt het overzicht en bewaakt de budgetten. En je zorgt dat alle operationele processen op rolletjes lopen en voldoen aan de wet- en regelgeving. Dit doe je samen met je team facilitair medewerkers techniek en services. Over de financiële aspecten en natuurlijk over alle onderwerpen op facilitair- en huisvestingsgebied adviseer je het management van FB DJI en de vestigingsdirecteuren.
Voor de locaties die jij onder je hoede hebt, draag je - mede vanuit het gezichtspunt van de klant - bij aan de totstandkoming van de (meerjaren)onderhouds- en vervangingsplannen en je maakt hierover afspraken met externe dienstverleners. Hierin werk je nauw samen met onder andere het Rijksvastgoedbedrijf. Je hebt de drive om bij alles wat we doen te onderzoeken hoe het - of het nu gaat om planning, uitvoering of resultaat - een volgende keer beter kan. Zo coach je dan ook collega's. Je stuurt ze aan en motiveert ze om elke dag opnieuw het beste uit zichzelf te halen. Ook neem je de personeelstaken voor je rekening zoals functioneringsgesprekken en de werving van nieuwe collega's. Om onze organisatie naar een hoger niveau te tillen, trek je ook veel op met de achttien andere facilitair managers verspreid over het land. Jullie houden nauw contact. En tijdens intervisiebijeenkomsten sparren jullie over wat er op facilitair gebied in het land leeft en wisselen jullie ervaringen uit om van elkaar te leren en elkaar scherp te houden.

VRAGEN OVER DEZE FUNCTIE?

Mevrouw J. Winter, plaatsvervangend manager facilitaire dienstverlening

Mevrouw ,

  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde bachelor in de richting facility management of hoge hotelschool.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het leiden van teams en projecten op management niveau.
  • Je hebt kennis van de ontwikkelingen op facilitair en technisch gebied.
  • Je bent in staat om goede uitvoerbare meerjarenonderhouds-, jaar- en projectplannen te schrijven.
  • Je kunt goed samenwerken en weet verschillende partijen met elkaar te verbinden.
  • Je bent bereid om op verschillende locaties te werken en daarvoor te reizen.

  • Een Individueel Keuzebudget. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en stel je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen. Het kan bijvoorbeeld bestaan uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) of vakantiedagen
  • Volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof
  • Studiemogelijkheden voor persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling
  • De mogelijkheid gebruik te maken van bedrijfsfitness
  • Vanaf 1 januari 2024 worden de salarissen met 1,5% verhoogd

  • Salarisniveau - min. Schaal 10 - max. Schaal 10
  • Maandsalaris - min. €3.045,00 - max. €4.848,00 (bruto o.b.v. 36 uur)
  • Dienstverband - Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd (met eventueel een proeftijd van maximaal 1 maand)
  • Minimaal aantal uren per week - 32
  • Maximaal aantal uren per week - 36

Je krijgt zo'n twaalfhonderd collega's in allerlei functies. Denk aan facilitair medewerker, medewerker Contractbeheer en assessmentpsycholoog. Wat jullie gemeen hebben is de professionele ondersteuning aan al onze collega's en klanten, zowel binnen DJI als daarbuiten. Die bevinden zich in onder andere gevangenissen, justitiële jeugdinrichtingen, forensisch psychiatrische centra en detentiecentra verspreid over het hele land. De organisatie heeft een stevige basis, maar blijft ontwikkelen, innoveren en meegroeien met klanten. Dit én de vele en snel opeenvolgende ontwikkelingen die spelen in het werkveld maken SSC tot een dynamische werkomgeving.

Naast een boeiende werkplek kun je ook rekenen op een fijn pakket primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo kun je met het Individueel Keuzebudget een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Verder zijn er opleidings- en doorgroeimogelijkheden, uitstekende regelingen voor ouderschapsverlof, aantrekkelijke reiskostenregelingen en bedrijfsfitness. Bij een fulltime dienstverband werk je 36 uur per week, bijvoorbeeld vier dagen van negen uur.

Het gemiddelde dienstverband van de vaste medewerkers is 15,55 jaar.

Het personeelsbestand van vaste medewerkers bestaat voor 43% uit vrouwen en 57% uit mannen.

Kijk jij voorbij wat iemand gedaan heeft? Er zit meer achter werken bij DJI

Je bent samen met je team én gedetineerden verantwoordelijk voor een terugkeer in de maatschappij. Gedetineerden worden uiteindelijk gewoon weer iemands buur. Je werkt hier aan veiligheid door mensen vooruit te helpen. Positieve verandering begint met het besef dat het een optelsom is van de kleinste successen. Die leiden tot groots resultaat. Om dat te bereiken moet je verder kijken, voorbij aan wat iemand gedaan heeft.

  • Wanneer je solliciteert op een functie bij DJI dan maak je eenmalig een account aan. Dit zorgt ervoor dat je bij DJI, of bij eventuele andere rijksonderdelen, makkelijk kan solliciteren. Slechts enkele velden zijn verplicht om in te vullen. Meer informatie hierover vind je in onze sollicitatieprocedure .
  • Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Of ben je (medisch) herplaatsingskandidaat?
  • Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
  • Voor alle functies binnen DJI is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. DJI vergoedt de kosten voor de aanvraag van een VOG. Wil je weten of je recht hebt op een VOG? Dat kan je hier checken: vogcheck.justis.nl .
  • Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden, DJI biedt goede faciliteiten om thuis te werken.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Spreekt werken bij DJI je aan?


Deze VOG is noodzakelijk om in dienst te kunnen treden bij DJI. Wil je weten of je recht hebt op een VOG?

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelFacilitair Manager
Indicatie salaris (min – max]3045 – 4848
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)32 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieTer Apel, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.werkenbijdji.nl/vacature/bedrijfsvoering-en-staf/facilitair-manager-facilitair-47513

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitterapel.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Ter Apel en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.